Ramadhan Vs Kanak2

Selamat pagi semua!

Lagi seminggu lebih je kita semua nak berpuasakan? Hehe.


Menempuh bulan Ramadhan memang satu saat yang paling seronok. Imbas balik kenangan belajar berpuasa masa zaman kanak2 Shakira dulu. Hari ni puasa penuh, esok sekerat hari pula. Huhu indah kenangan tu kan?

Balik sekolah jalan kaki, haus. Sampai rumah Shakira buat muka kesian, mak bagi buka puasa. Wahh masa tu rasa best sangat! Kelakar pun ada bila fikir balik. Huhu. Kalau mak tak bagi, Shakira pergi buka peti ais duduk kat peti ais tu lama2. Konon nak dapat kesejukan peti ais tu. Haha macam2!

Masuk waktu berbuka puasa, cepat2 duduk depan juadah. Mengalahkan orang yang berpuasa penuh! Haha semua tu kenangan masa lalu Shakira. Agak2 kalau sekarang nak buat perangai macam tu, mak bagi tak? Memang kena baling dengan penyapulah jawabnya. Hehe. Shakira pasti kenangan korang masa berpuasa dulu2 pun lebih kurang dengan Shakira. Betul tak? Huhu.

Ramadhan dah nak hampir ni, masing2 bersiap-sedia dari pelbagai segi. Moga kita semua dapat menyempurnakan tanggungjawab berpuasa ini dengan sebaiknya. InsyaAllah Amin.

4 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Shakirah,.Terima kasih singgah ke blog k.atie ya.
Mmg kenangan masa zaman kanak2 berpuasa sungguh menyeronokkan....kini semuanya tinggal kenangan :)

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

Sama2 kak atie..thanks juga singgah sini..hehe hmm kenangan yang takkan terulang.. :(

Gaara Kazekage said...

berpuasa masa kanak-kanak lah byk kenangan..blogwalking sini..:-)

are_lin@yu said...

ayu dlu ska mdi lma2 bg sjuk bdn..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Rights Reserved : LOTS OF LOVE by SHAKIRA since June 2013