Resipi : Pisang Rebus

Ni pekena pagi-pagi dengan kopi panas memang terangkat. Hehe tak pun masa hujan turun membasahi bumi macam sekarang ni. Haha memang sedap. Direct to cara buat :)

  • Buang kulit pisang yang telah masak
  • Masukkan air ke dalam periuk dan didihkannya
  • Setelah air betul-betul mendidih, masukkan pisang yang dah dibuang kulitnya tadi
  • Sambil tu, taburkan kelapa parut yang telah digaul bersama garam secukup rasa ke dalam satu mangkuk
  • Setelah pisang empuk, toskan dan potong ikut kesesuaian sebelum digaul bersama bahan kelapa parut tadi
  • Gaul mengikut citarasa masing-masing
  • Siap untuk dinikmati

Selamat mencuba :)

8 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum shakira! sedapnyaaa. aduhh teringat pula segala manisan yang mak selalu buat :)

Anonymous said...

amboii sedapnyeee... ;)

Normi Nieza said...

singgah n follow u back..:)

Umi Nazrah said...

salam singgah. tak pernah try lah plak pisang rebus ni. kalau pisang bakar tu, memang feveret ^_^

ammelia yusoff said...

makan masa musim hujan sedapnye ^^

merahitujambu said...

mudah..janji ngap sedap..hehehe

wawa syaida said...

alahai sedapnye...nanti leh try ni

kacang buncis said...

nk try..xpena pulak buat...hehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Rights Reserved : LOTS OF LOVE by SHAKIRA since June 2013