Idea Bulan Madu : Persisir Pantai Memukau Di Terengganu

Keheningan suasana sekitar pantai pasti mampu memberi ketenangan ideal ketika berbulan madu. Tambah pula bila kita dapat melihat dan berkaki ayam di persisir pantainya yang memutih bak hamparan kapas, cukup mengujakan. Antara 2 lokasi yang boleh dijadikan pilihan ialah :

  • Pulau Kapas
Memanfaatkan keindahan alam yang ada di depan mata, pastinya sungguh mengasyikkan kita. 'Snorkeling', selam skuba, memancing, berkayak antara aktivit yang boleh kita lakukan di Pulau Kapas ini. Terdapat juga beberapa resort yang beroperasi bagi memudahkan pengunjung bermalam. Antaranya ialah khidmat dari Kapas Island Resort, Kapas Turtle Valley dan The Light House.


 

 
  • Pulau Tenggol
Pulau Tenggol merupakan salah satu lokasi menyelam yang menarik di Terengganu. Terletak 45 minit dari persisir pantai Kuala Dungundi bahagian selatan negeri tersebut. Pulau ini kecil iaitu hanya 3km panjang dan 2km lebar. Bagaimanapun, ia dapat menjadikan percutian kita sebagai sesuatu yang menarik. Saiznya tidak menghalang daripada mendapat sambutan dan disebut-sebut sebagai 'syurga' lebih-lebih lagi di kalangan penggemar aktivit menyelam skuba.



Dapatkan honeymoon package yang disediakan oleh mana-mana agensi pelancongan sekarang! Selamat bercuti :)

Sumber Info : Majalah Pesona Pengantin Edisi Disember 2012
Sumber Gambar : GOOGLE

1 comment:

Unknown said...

best jugak nie....hehehe kawin xlagi...hehe xleh nak honeymoon la lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Rights Reserved : LOTS OF LOVE by SHAKIRA since June 2013