MC ( -.- )

MC is stand for Medical Certificate. Betul? Hehe dalam bahasa melayunya bermaksud Sijil Cuti Sakit. Biasanya kita golongan bekerja nilah yang selalu dikait rapat dengan benda alah ni. Hehe tak datang kerja je alasannya MC. Biasa macam tu? Ok jangan tipu jawab tak pernah ya :)


Masa kecil dulu, Shakira memang tak tahu apa maksud MC walaupun tahu yang MC tu untuk hal-hal cuti. Hehe Shakira ingat lagi masa 6 atau 7 tahun macam tu umur Shakira. Akak saudara Shakira namanya Kak Ina. Dia bekerja masa tu, so tak dapatlah tunaikan janji dia untuk datang ke rumah Shakira. Shakira pun dengan bijak pandainya dail butang telefon rumah, call Kak Ina tanya kenapa tak datang.


So, Kak Ina tu confirmlah jawab tak datang sebab kerjakan? Tau apa Shakira jawab? Shakira cakap mintalah MC. Agaknya Kak Ina saja nak uji Shakira masa tu, dia pun tanya Shakira balik MC tu apa. Shakira dengan yakin 200% masa tu jawab dengan bangganya MC tu maksudnya Minta Cuti. Haha ketawa punya lama Kak Ina. Jahat tau! Huhu. Shakira pun mulalah blur-blur ayam. Terus tanya kenapa, then Kak Ina pun bagitahulah apa maksud MC yang sebenar. Hehe.

Ooooooo. Huhu dari situlah baru Shakira tahu apa maksud MC. Malu tau! Nasib baik masa tu umur kecil lagi, tak adalah nampak bengong sangat. Haha tapi tu memang kenangan yang paling Shakira tak boleh lupa lagi-lagi bila balik kampung jumpa Kak Ina. Dia mesti ajak Shakira flashback! Haha sabar jelah.


Kenangan :)

Sumber gambar : GOOGLE

13 comments:

adrianna syaz said...

Bagus2 mc mintak cuti..hehe..lebih kurang dah tu :)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum yangg, hahaha lawak okey minta cuti kyra tu. hehehe

Kakzakie said...

Hihi... boleh pulak masa tu Sya terfikir Minta Cuti betul juga MC abbreviation sama juga. Gelihati pulak kakak:)

Dylla Abas said...

hee..boleh la MC tu jd minta cuti..same category :p

lia said...

menarik gak... MC = minta cuti ;p

Deqla Manjew said...

hahahahha.. akak pun tergelak dik.. adoii la.. lawak.. minta cuti ye?? kohkoh.. ;p

Maszie Fatah said...

mmg lawak petang jumaat nie...MC mintak cuti ler raya haji ngan boss...En.cyg

Fana Aqim said...

haha.. tak pernah terfikir pulak MC-mintak cuti.. huhu.. :)

Azimah Shukor said...

Wahhh ilmu baru ni...nti sye dtg baca sni lgi... dtglah blog sy http://www.azimahshukor.blogspot.com

Azimah Shukor said...

Wahhh ilmu baru ni...nti sye dtg baca sni lgi... dtglah blog sy http://www.azimahshukor.blogspot.com

Azimah Shukor said...

Wahhh ilmu baru ni...nti sye dtg baca sni lgi... dtglah blog sy http://www.azimahshukor.blogspot.com

Azimah Shukor said...

Wahhh ilmu baru ni...nti sye dtg baca sni lgi... dtglah blog sy http://www.azimahshukor.blogspot.com

Nadya Dyana said...

MC penting hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Rights Reserved : LOTS OF LOVE by SHAKIRA since June 2013