Resipi : Cekodok Kentang

Sesuai untuk sarapan pagi dan minum petang. Malam-malam pun kalau lapar boleh je telan, tak ada siapa nak marah pun. Hehe.

Direct to cara buat :)
  • Letak tepung gandum dalam bekas
  • Potong ubi kentang jadi bentuk dadu

  • Masukkan ubi kentang yang dah didadu tadi ke dalam tepung, gaul rata
  • Masukkan pula air yang dibancuh dengan garam secukup rasa dan air kosong (panas/suam) ikut pada tahap lembut yang kita nak, gaul rata 

  • Tabur bawang goreng
  • Panaskan minyak dalam kuali dan mula menggoreng hingga garing (saiz suka hati)

  •  Jemput makan semua :)

14 comments:

Vee Lea said...

Simple ja kann.. Blh try satgi :)

Farah Waheda Wahid said...

nampak menarik ni, boleh dicuba...

wanariahamiza said...

cekodok kentang? Pertama kali mendengarnya.

EncikKai Abgdude said...

simple dan lazat serta menyelerakan!
╔════════════════════════╗

║ My Blog ► http://abgdude.com/blog

╚════════════════════════╝

BUNDA a.k.a KN said...

makan petang bersama teh o...sedappp..

Khir Khalid said...

Simple tp mmg sedap dimakan waktu pagi atau petang.. mlm pun best juga smbil menonton tv.. :)

Maszie Fatah said...

nak kelembutan bertahan lama walau sejuk...isikan sedikit air perahan limau...mmg sedap hingga mjilat sos...hehe

~ NANA ~ said...

i pon suka buat cekodok kentang...anak pon suka...hehe

adrianna syaz said...

Tak pnh rasa cekodok kntang ni...hehe..bleh try nnti ni..tima kasih kira..kongsi resipi :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

sedapnya cekodok.. :D

shu said...

mnarik resepi..sng plak tu..blh cuba :)

Deqla Manjew said...

sedap dimkn panas2 nih..nyum3...

Ummi Kami said...

Sedapnya cogkodoj nii...bak cikit... ^^

pha is said...

selalu mkn cekodok pisang je...x pernah lagi rasa cekodok kentang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Rights Reserved : LOTS OF LOVE by SHAKIRA since June 2013