Shakira & Denggi Part 2

Baca sini dulu :)

21 Julai 2013
Hari Ahad. Macam biasa start dari masuk wad tu, 1 hari mesti kena amek darah 4 kali. Kalau digodek-godek tapi urat tak membantu, dicucuknya lagi. Huhu tahap kesabaran memang menggunung sangat masa kena tahan wad pasal denggi ni tau! Doktor-doktor semua ok, tapi adalah seoarang dua yang tengah praktikal. Dicucuknya tangan Shakira ni, cari darah tak dapat-dapat. Disodok ke kiri, ke kanan pula. Senyum jelah mampu, ikut hati rasa nak lepuk je. Haha.

Alhamdulillah ramai saudara yang datang melawat Shakira dan adik masa tu. Tapi maaflah gambar tak ada dalam simpanan Shakira. Semua keluarkan gadget masing-masing sebab nak ambil gambar artis tengah sakit ni. Hehe so artis ni pun lupa nak minta transfer :)

22 Julai 2013
Dah hari Isnin, perasaan nak balik memang membuak-buak. Tapi tengok tekanan darah tak tinggi-tinggi pun, sabar je. Dalam hati berzikir je pada Allah sebab nak balik sangat, tak mampu nak tahan sakit dengan jarum lagi.



Air kosong, air 100 Plus dah berbotol-botol Shakira telan. Rasa nak muntah pun ada, sebab perut penuh dengan air je. Tapi apa nak buat, tu je ubat untuk pesakit denggi. Hehe doktor datang tanya dah minum belum. Minum banyak tak. Kencing hari ni berapa banyak, buang air besar ok tak. Tu je soalan dia yang buat rasa kepala ni tak mampu nak angguk lagi. Tapi alhamdulillah pagi tu, ada satu doktor datang buka jarum yang besar kat tangan kanan Shakira ni. Dia kata dah tak payah masuk air lagi. Syukur sangat.

Makan memang tak ada selera langsung. Makanan yang disediakan pihak hospital pun Shakira tengok je, tak mampu nak telan walaupun sikit. Huhu mak datang bawa anggur, roti dan macam-macam. Hehe tu pun Shakira usik sikit je. Tunang datang bawa bubur McD dan coklat cadbury, Shakira telan jugalah sebab dah ala-ala mengidam. Sampai adik-adik Shakira yang datang malawat pesan, kalau Shakira tak habis bagi dorang. Haha macam-macam!

Malam tu lepas result darah keluar, doktor sahkan yang Shakira perlu cucuk semula jarum dan masuk air. Ya Rabbi, kalau korang nak gelak dipersilakan ya. Tapi malam tu Shakira menangis merayu kat doktor tu yang Shakira tak nak masuk air lagi. Shakira sorokkan tangan Shakira tau! Haha rasa macam budak-budak sangat masa tu. Tapi serius mati-matian Shakira kata tak nak walaupun doktor tu paksa juga!

Tak lama lepas tu datang satu lagi doktor, dia pujuk dan suruh Shakira minum air dengan lebih banyak lagi kalau tak nak kena masuk air. Shakira sanggup ok! Haha Shakira minum sebanyaknya. Shakira tak rela tangan ni sakit dicucuk lagi. Kalau ingatkan balik memang terasa malu, tapi apa nak buat. Sakit woi! Huhu.

4 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum sheila pun takut gak jarum walaupun bapak sheila doktor. hehehe. tapi alhamdullilah. kadang2 kena cucuk kat tangan, okey je. dengan syarat suami kena ada sebelah. semangat sikit nak kena cucuk ;p

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

akk, sakit ke time masukkan air tu?? sebab ena tak pernah kena... kalau rasa dia macam kna cucuk time derma darah, agak sakitlah juga

AnneRaini said...

aduh kena denggi ke? kesiannya. mmg sakit kalo kena cucuk. akak pun kena bersedia selalu..huhu

Nadia Johari said...

lepas ni kene berjaga-jaga biar tak kene lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Rights Reserved : LOTS OF LOVE by SHAKIRA since June 2013