Resipi : Kobis Goreng

Nampak simple, tapi ada juga orang yang tak reti nak goreng sayur. Direct to cara buat ya :)

  • Hiris bawang putih, bawang merah dan cili merah atau lada besar
  • Potong kobis mengikut citarasa
  • Tumis bahan hirisan tadi sehingga naik bau
  • Masukkan udang kering ikut citarasa
  • Masukkan fishball atau fishcake jika mahu
  • Masukkan kobis yang siap dipotong tadi
  • Gaul sehingga kobis layu
  • Jika tidak mahu terlalu kering, masukkan sedikit air
  • Masukkan garam, gula dan perasa secukupnya
  • Siap untuk dihidang bersama lauk utama


Selamat mencuba!

9 comments:

puteri airyn said...

sedapnya sayur kubis.. senang je nak masak kubis ni kan..

Farah Waheda Wahid said...

kobis goreng memang paling simple, pada yang tak tau tu bolehlah cuba ikut resipi kat sini...

deno said...

deno suka sayur kobis ni! best! :)

deno folow sini^^

are_lin@yu said...

sdapnya trgin plk ayu..

AnneRaini said...

simple dan sedap..

Miss Hidy said...

Tetibe teringin nk makan kubis ni..
Ptg ni g pasar cari kubis..yum2.

Sheila Salim said...

Assalamualaikum. sodapnya. tapi sheila tak berapa suka kobis sebab dia keras. hehehe.

Salma Tayo said...

resepi paling senang bila mood malas memasak melanda.

Deqla Manjew said...

goreng2 sayor ni pejam mata pun akak boleh..serius.. hahahahaha... ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
All Rights Reserved : LOTS OF LOVE by SHAKIRA since June 2013